; فوت و فن خورش تره و راز خوشمزگی خورش تره خوشمزه و خانگی - موسوی ها
فوت و فن پخت مربای انجیر و راز خوشمزگی مربای انجیر خوشمزه و خانگی

فوت و فن پخت مربای انجیر و راز خوشمزگی مربای انجیر خوشمزه و خانگی

فوت و فن پخت مربای انجیر فوت و فن پخت مربای انجیر و راز خوشمزگی مربای انجیر خوشمزه و خانگی در سایت موسوی ها .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. مربای انجیر …

فوت و فن کره محلی و راز خوشمزگی کره محلی خوشمزه و خانگی

فوت و فن کره محلی و راز خوشمزگی کره محلی خوشمزه و خانگی

فوت و فن کره محلی فوت و فن کره محلی و راز خوشمزگی کره محلی خوشمزه و خانگی در سایت موسوی ها .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. کره محلی نوعی کره …

فوت و فن باتر چیکن و راز خوشمزگی باتر چیکن خوشمزه و خانگی

فوت و فن باتر چیکن و راز خوشمزگی باتر چیکن خوشمزه و خانگی

فوت و فن باتر چیکن فوت و فن باتر چیکن و راز خوشمزگی باتر چیکن خوشمزه و خانگی در سایت موسوی ها .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. باتر چیکن، شناخته شده …

فوت و فن خورش تره

فوت و فن خورش آلو اسفناج فوت و فن خورش آلو اسفناج نی نی سایت فوت و فن دیگچه فوت و فن حلوا زعفرانی فوت و فن دلمه فلفل فوت و فن سیرابی فوت و فن پیتزا نی نی سایت فوت و فن کباب کوبیده نی نی سایت

فوت و فن خورش تره و راز خوشمزگی خورش تره خوشمزه و خانگی در سایت موسوی ها .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.

خورش‌ها جزء غذاهای کلیدی و بومی آشپزی ایران هستند و در تمام نقاط ایران با انواع مختلفی از شیوه‌ها و روش‌های پخت متنوع تهیه می‌شوند. این دسته از غذاها که معمولاً از مرغ یا انواع گوشت ساخته می‌شوند، منبعی غنی از پروتئین هستند.

خورش تره، که یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است و ریشه‌هایی در کردستان دارد، در طعم به خورش قرمه سبزی نزدیک است اما با این تفاوت که در آماده‌سازی آن صرفاً از تره استفاده می‌شود و ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد. در ادامه، دستورالعمل پخت خورش تره به همراه نکاتی برای افزایش کیفیت و ارائه ترفندهای آشپزی مرتبط با این غذا برای شما ارائه خواهد شد.

مواد لازم برای آماده سازی خورش تره

گوشت گوسفندی: ۴۰۰ گرم

تره: ۴۰۰ گرم

لوبیا سفید: ۱ پیمانه

پیاز: ۱ عدد

لیمو عمانی: ۲ عدد

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

روش تهیه خورش تره

ابتدا تره‌ها را با دقت بشویید و به صورت نوارهای باریک ببرید. تره‌های برش خورده را داخل یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب آن‌ها کشیده شود؛ سپس روغن را به آن اضافه کنید و تره‌ها را سرخ نمایید. مدت زمان سرخ کردن تره‌ها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد و می‌توانید آن‌ها را تا حد دلخواه سرخ کنید.

پیاز را نگینی خرد کرده و در یک قابلمه با کمی روغن سرخ کنید؛ سپس گوشت مخصوص خورش را به آن بیفزایید و با زردچوبه و فلفل طعم‌دار کنید. بعد از سرخ کردن گوشت و پیاز به مدت چند دقیقه، لوبیا سفید را که از قبل خیس کرده‌اید همراه با تره‌های سرخ شده به مخلوط اضافه کنید. آب جوش را اضافه کرده، حرارت را کم کنید و به گوشت و سبزیجات اجازه دهید تا پخته شوند.

دو ساعت بعد، لیمو عمانی خیسانده و سوراخ شده را به همراه کمی نمک به خورش اضافه کنید و به آن زمان دهید تا طعم‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند و خورش روغن بیندازد. این خورش دلچسب را می‌توانید همراه با برنج زعفرانی میل کنید. این غذا سنتاً با گوجه و سیب زمینی سرخ شده سرو می‌شود.

همه چیز در مورد گوشت در خورش تره

گوشت قرمز به عنوان منبعی برجسته از پروتئین معرفی می‌شود که در رشد و تقویت بافت‌های عضلانی و افزایش استقامت عضلات موثر است. همچنین، گوشت قرمز غنی از امگا ۳ و آهن است که در پیشگیری از کم‌خونی نقش اساسی دارد. آهن موجود در گوشت قرمز به ساخت هموگلوبین کمک می‌کند که وظیفه انتقال اکسیژن به نقاط مختلف بدن را برعهده دارد و این انتقال اکسیژن به بهبود کارایی قلب و مغز کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها، گوشت قرمز حاوی ویتامین‌های متنوعی از گروه B است که برای سلامت متابولیسم بدن اهمیت دارند.

در صورتی که قصد دارید خورش کدو حلوایی با گوشت قرمز تهیه کنید، استفاده از گوشت گوسفند توصیه می‌گردد، ولی انتخاب گوشت به ذائقه شخصی شما بستگی دارد و می‌توانید در صورت ترجیح از گوشت گاو نیز استفاده کنید که طعم لذیذی به خورش می‌افزاید. زمانی که گوشت گوسفند را برای خورش انتخاب می‌کنید، دقت داشته باشید که گوشت را کمی درشت برش دهید چرا که در طول پخت آب می‌ریزد. برای زیبایی بیشتر خورش، تکه‌های گوشت را به شکل یکدست ببرید. همچنین، استفاده از تکه‌های گوشت دارای استخوان می‌تواند به طعم بهتر خورش کمک کند.

فوت و فن خورش تره

استفاده از لیمو عمانی، آبغوره یا آب لیمو به عنوان جایگزین پودر لیمو قابل انجام است.

اگر دوست دارید، می‌توانید در تهیه این خورش از رب گوجه فرنگی بهره ببرید.

برای تهیه نسخه گیاهی این خورش، لازم است که حدود یک کیلوگرم تره کوهی خرد شده و ۲۰۰ گرم برگ سیر خرد شده را در روغن محلی سرخ کنید. سپس، دو قاشق غذاخوری برنج و یک پیمانه ماست چکیده یا دو پیمانه آب را اضافه کرده و اجازه دهید برنج و سبزیجات به خوبی بپزند. در ادامه، ۱۰۰ گرم گردوی خرد شده، ادویه‌ها، نمک و روغن محلی را به ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید. خورش را تا زمانی که طعم‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند، بپزید. در مرحله آخر، چهار عدد تخم‌مرغ را در خورش بشکنید و صبر کنید تا به خوبی پخته شوند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 فروردین 1403

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام موسوی‌ها و لینک مستقیم بلا مانع است.