; فوت و فن خورش ریواس و راز خوشمزگی خورش ریواس خوشمزه و خانگی - موسوی ها
فوت و فن کوکو رشته ای و راز خوشمزگی کوکو رشته ای خوشمزه و خانگی

فوت و فن کوکو رشته ای و راز خوشمزگی کوکو رشته ای خوشمزه و خانگی

فوت و فن کوکو رشته ای فوت و فن کوکو رشته ای و راز خوشمزگی کوکو رشته ای خوشمزه و خانگی در سایت موسوی ها .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. کوکو …

فوت و فن بریانی و راز خوشمزگی بریانی خوشمزه و خانگی

فوت و فن بریانی و راز خوشمزگی بریانی خوشمزه و خانگی

فوت و فن بریانی فوت و فن بریانی و راز خوشمزگی بریانی خوشمزه و خانگی در سایت موسوی ها .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. اصفهان با داشتن تنوع بالای غذایی سنتی …

فوت و فن ته چین و راز خوشمزگی ته چین و نکات پخت ته چین

فوت و فن ته چین و راز خوشمزگی ته چین و نکات پخت ته چین

فوت و فن ته چین فوت و فن ته چین و راز خوشمزگی ته چین و نکات پخت ته چین در سایت موسوی ها .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. ته‌چین یکی …

فوت و فن خورش ریواس

خورش ریواس و کنگر غذا با ریواس خورش ریواس با سبزی قورمه نی نی سایت طرز تهیه خورش ریواس با گوشت چرخ کرده طرز تهیه ریواس جوش طرز تهیه خورش کرفس غلیظ خورش ریواس مال کدام شهر است طرز پخت مرغ با ریواس

فوت و فن خورش ریواس و راز خوشمزگی خورش ریواس خوشمزه و خانگی در سایت موسوی ها .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.

خورش ریواس، با طعم فوق‌العاده و محبوبیت بالا، از جمله غذاهای برتر فصل بهار است که از ساقه‌های ترش گیاه کوهی ریواس تهیه می‌شود. این گیاه، که در بهار رشد می‌کند و به آبیاری نیازی ندارد، دارای ساقه‌های آبدار، ترش و مغذی است و در تهیه خورش ریواس به کار برده می‌شوند. در آشپزی ایرانی، ریواس هم به صورت خام و هم پخته استفاده می‌شود، چه در سالادها و چه در خورش‌ها. دو نوع اصلی خورش ریواس وجود دارد: نوع اول با کوفته‌های کوچک، رب گوجه و پیاز تهیه می‌شود، و نوع دوم با گوشت قرمه، نعناع و جعفری پخته می‌شود.

مواد لازم برای تهیه خورش ریواس

دویست و پنجاه گرم گوشت خورشتی

صد و پنجاه گرم جعفری خرد شده

پنجاه گرم نعنا خرد شده

سیصد گرم ریواس

بیست گرم کره

یک عدد پیاز

به مقدار مورد نیاز آبغوره

نمک، فلفل، زرد چوبه به میزان مورد نیاز

روش تهیه خورش ریواس

شروع کنید با شستن دقیق ریواس‌ها و برداشتن پوست نازک روی ساقه‌های آن‌ها. پس از آن، ریواس‌ها را به قطعات یکدست تقسیم کنید.

در مرحله بعدی، پیازها را پوست بکنید و بشویید. پیازهای آماده شده را ریز خرد کنید و در روغن سرخ کنید تا نرم و کمی قهوه‌ای شوند.

گوشت خورشی مناسب را به مخلوط پیازها اضافه کنید و با هم سرخ کنید. پس از تغییر رنگ و کمی سرخ شدن گوشت، مقداری آب به آن افزوده و اجازه دهید جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید تا گوشت به خوبی بپزد و نرم شود.

جعفری و نعنا را پاک کرده، بشویید و بگذارید در آبکش خشک شوند. بعد آن‌ها را خرد کنید. (در صورت نبود نعنا تازه، می‌توان از نعنا خشک استفاده کرد.) نعنا و جعفری خرد شده را در کمی روغن تفت دهید تا نرم شوند.

سبزیجات تفت داده شده را به گوشت اضافه کنید و بگذارید مدتی با گوشت بجوشند. بعد از ۳۰ دقیقه، ریواس‌های خرد شده را افزوده، نمک و فلفل به مقدار لازم اضافه کنید. خورش را ۱۵ دقیقه دیگر بپزید تا کاملاً جا بیفتد و آماده سرو با برنج شود.

مواد لازم برای تهیه خورش ریواس و لپه

یک و نیم کیلوگرم ریواس

صد و پنجاه تا دویست گرم لپه

یک عدد پیاز

پانصد گرم گوشت بدون استخوان

یک قاشق غذاخوری رب گوجه

نصف قاشق چای خوری زعفران ساییده شده

نمک و فلفل به مقدار مورد نیاز

روش تهیه خورش ریواس و لپه

برای آماده‌سازی خورش ریواس، اولین قدم خیساندن لپه‌ها برای حدود دو ساعت قبل از پخت است تا نفخ آن‌ها کم شود. سپس، ریواس‌ها را بشویید، پوست ساقه‌های نازک آن‌ها را بکنید و آن‌ها را خرد کنید. پوست پیازها را بگیرید، آن‌ها را بشویید و ریز خرد کنید. پیازهای خرد شده را در روغن سرخ کنید تا نرم شوند. در مرحله بعدی، تکه‌های گوشت را به پیاز اضافه کرده و با هم تفت دهید. اینک لپه‌های خیس خورده را به مخلوط گوشت اضافه کنید و خوب هم بزنید. آب را به مواد اضافه کرده و اجازه دهید گوشت و لپه پخته شوند. بعد از پخت گوشت و لپه، پودر زعفران دم کرده و رب گوجه فرنگی را به خورش بیفزایید. در نهایت، ریواس خرد شده را اضافه کرده و اجازه دهید با سایر مواد به خوبی بپزد. زمانی که ریواس کاملاً پخته شد، خورش آماده سرو است و می‌توانید آن را با برنج تازه سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش ریواس و مرغ

پانصد گرم ریواس

دو عدد پیاز

چهار تکه سینه مرغ

دویست گرم جعفری

دو قاشق غذاخوری نعنا خشک

نمک به مقدار نیاز

فلفل به مقدار نیاز

روش تهیه خورش ریواس و مرغ

برای طبخ خورشت ریواس با مرغ، ابتدا ریواس‌ها را بشویید و پوست نازک روی ساقه‌ها را جدا کنید، سپس به تکه‌های مساوی برش دهید. دو پیاز را پوست بکنید و بشویید. یکی از پیازها را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید. سینه‌های مرغ را به این مخلوط اضافه کرده و سرخ کنید. کمی نمک، فلفل و آب به آن بیفزایید و پس از به جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید تا مرغ آرام پخته شود.

همزمان با پخت مرغ، جعفری را تمیز کرده، بشویید و خرد کنید. پیاز دیگر را نیز به صورت نگینی خرد کرده و در روغن سرخ کنید. پس از تفت دادن پیاز، جعفری و نعنای خشک را اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید. بعد از آنکه مرغ پخت، سبزیجات سرخ شده را به آن اضافه کرده و اجازه دهید ۴۰ دقیقه دیگر بپزند. در نهایت، ریواس‌های خرد شده به همراه نمک و فلفل را به خورشت اضافه کرده و اجازه دهید تا خورشت کاملاً بپزد و آماده سرو شود.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 13 بهمن 1402

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام موسوی‌ها و لینک مستقیم بلا مانع است.