; فوت و فن نان مغزدار و راز خوشمزگی نان مغزدار خوشمزه و خانگی - موسوی ها
فوت و فن کوفته نخودچی و راز خوشمزگی کوفته نخودچی خوشمزه و خانگی

فوت و فن کوفته نخودچی و راز خوشمزگی کوفته نخودچی خوشمزه و خانگی

فوت و فن کوفته نخودچی فوت و فن کوفته نخودچی و راز خوشمزگی کوفته نخودچی خوشمزه و خانگی در سایت موسوی ها .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. ایران، یک سرزمین با …

فوت و فن آش بادمجان و راز خوشمزگی آش بادمجان خانگی

فوت و فن آش بادمجان و راز خوشمزگی آش بادمجان خانگی

فوت و فن آش بادمجان فوت و فن آش بادمجان و راز خوشمزگی آش بادمجان خانگی در سایت موسوی ها .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. آش بادمجان، یکی از آش‌های سنتی …

فوت و فن پخت نان در فر و راز خوشمزگی نان در فر در منزل به سبک سنتی

فوت و فن پخت نان در فر و راز خوشمزگی نان در فر در منزل به سبک سنتی

فوت و فن پخت نان در فر فوت و فن پخت نان در فر و راز خوشمزگی نان در فر در منزل به سبک سنتی در سایت موسوی ها .امیدواریم این مطلب مورد توجه …

فوت و فن نان مغزدار

نان شیرمال مغزدار شکلاتی نان شیرمال سنتی طرز تهیه نان شیرمال ساده طرز تهیه نان شیرمال شیرین طرز تهیه نان شیرمال صبحانه طرز تهیه نان شیرمال نرم طرز تهیه نان شیرمال روغنی طرز تهیه نان شیرمال مغزدار

فوت و فن نان مغزدار و راز خوشمزگی نان مغزدار خوشمزه و خانگی در سایت موسوی ها .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.

نان مغزدار تبریز، از خوشمزه‌ترین نان‌های معروف تبریز، به خاطر بافت نرم و لطیفش، طرفداران بسیاری دارد و عموماً در طول ماه مبارک رمضان برای وعده‌های افطار و سحر پخته می‌شود.

مواد لازم برای آماده سازی خمیر

آرد قنادی (یا۴۰ گرم) ۲ قاشق غذا خوری سرپر

آب (یا ۱ لیوان) ۲۰۰ میلی لیتر

مواد لازم برای آماده سازی داخل نان

آرد قنادی ۶۰۰ گرم

شیر ولرم ۳۰۰ گرم

کره ۵۰ گرم

شکر ۱ قاشق غذا خوری

تخم مرغ درشت ۱ عدد

خمیر مایه (یا ۱۰ گرم) ۱ قاشق غذا خوری

نمک ۱/۲ قاشق چای خوری

کنجد یا خرفه به مقدار لازم

روش تهیه نان مغزدار

در آغاز تهیه نان، اولین قدم ساخت خمیر تانگژانگ است، که با افزودن ۲ قاشق غذاخوری آرد به ۱ فنجان آب داخل قابلمه و گرم کردن آن تا به غلظتی شبیه فرنی رسد انجام می‌شود، سپس آن را کنار گذاشته تا خنک شود.

در مرحله دوم، خمیر مایه را با شیر و شکر ترکیب کرده و آن را در محیط گرمی قرار می‌دهیم تا فعال شده و کف کند، که تقریباً ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

بعد از آن، در یک ظرف وسیع‌تر ابتدا ترکیب خمیر مایه، بعد تخم مرغ، کره، نمک و خمیر تانگژانگ خنک شده را اضافه می‌کنیم و در نهایت آرد را به آرامی وارد کرده و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورز می‌دهیم. در ابتدا خمیر کمی چسبناک است اما با ورز دادن، خمیر نرم و هموار می‌شود که آن را برای استراحت یک ساعته در جای گرم قرار می‌دهیم.

بعد از استراحت، خمیر را به شکل‌های مورد نظر مانند گل یا در قالب‌های لوف می‌اندازیم. من خمیر را به ۸ قطعه تقسیم کردم و در قالب‌هایی چیدم، در هر یک از آن‌ها ۲ قاشق غذاخوری مواد پر کردم و فاصله کافی بین آن‌ها را رعایت کردم تا فضای کافی برای پف کردن داشته باشند.

پس از دادن مدت زمان دوم برای استراحت به مدت ۱۵ دقیقه، روی خمیر را با ترکیبی از زرده تخم مرغ و روغن مایع چرب کرده و می‌توان با کنجد یا دانه گشنیز تزئین کرد و سپس در فر با دمای ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد برای ۴۵ دقیقه قرار داده و برای داشتن رنگ طلایی تر، ۱۰ دقیقه آخر حرارت بالای فر را فعال می‌کنیم.

فوت و فن نان مغزدار

این نان بافتی نرم و اسفنجی به همراه رطوبت دلنشینی دارد. برای ساخت مغز آن، من از سینه مرغ پخته شده، فلفل دلمه‌ای، پنیر پیتزا و آویشن بهره برده‌ام. این نان را می‌توان به صورت ساده همراه با صبحانه نوش جان کرد یا با مالیدن عسل روی آن در حالی که هنوز گرم است، آن را به عنوان یک میان‌وعده دلچسب به همراه چای یا شیر میل نمود. اضافه کردن آرد بیشتر به ترکیب، بافت نان را کمی سفت‌تر خواهد کرد.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 فروردین 1403

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام موسوی‌ها و لینک مستقیم بلا مانع است.